ایجاد سرور برای نگهداری موسیقی و استریم شخصی به کمک Airsonic



 اگر آرشیو موسیقی بزرگی داشته باشید، شاید بخواهید به جای خرید اسپاتیفای یا اپل موزیک ، موزیک خودتان را استریم کنید. برای این کار نرم افزارهای زیادی وجود دارد ، من خودم به شخصه Airsonic را انتخاب کردم. این نرم افزار برروی سرور ویندوزی هم براحتی نصب می شود و در عین الحال رایگان می باشد. 


بر اساس ویندوزی که دارید قبل از هر کاری بایستی جاوا را نصب کنید. من هر دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی را نصب کردم. بعد از آن فایل مربوط به ایرسونیک را از لینک زیر دانلود کردم و داخل پوشه ای به همین نام در درایو سی ریختم .

دانلود Airsonic

بعد از دانلود و قراردادن این فایل در پوشه دلخواه مثلا پوشه ای به نام airsonic بایستی یک فایل text درست کنید و دستور زیر را داخل آن قرار دهید. 

java.exe -Dairsonic.home="C:\\Program Files\\Airsonic" -Dserver.port=4040 -jar airsonic.war

بایستی آدرسی که در باکس بالا می باشد را با آدرس فایل خود تغییر دهید. حتما هم به جای \ از \\ استفاده کنید. 

بعد از اجرا شدن کامل این دستور ، می توانید در آدرس لوکال خود در پورت 4040 ایرسونیک را مشاهده کنید. 


برای اولین بار بایستی رمز عبور ادمین را مشخص کنید، بعد از آن بایستی محل ذخیره شدن موسیقی خودتان را مشخص کنید. بعد از آن به صورت خودکار اسکن شروع می شود موسیقی شما فهرست می شود. 

موفق و پیروز باشید. 

ارسال یک نظر

0 نظرات